Bezpieczny podpis elektroniczny
Zwykle jest składany przy pomocy specjalnej karty procesorowej lub tokena USB oraz oprogramowania służącego do składania podpisu elektronicznego. Bezpieczny podpis elektroniczny jest równoważny pod względem skutków prawnych z podpisem własnoręcznym.
Wybrane zalety:
- elektronicznego podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
- w korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
- podpisywania faktur elektronicznych,
- zarejestrowania działalności gospodarczej (CEIDG) *
- składania deklaracji celnych i podatkowych,
- zgłoszeń ubezpieczenia społecznego (również system PUE ZUS),
- podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
- podpisywania raportów dla Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
- korespondencji z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych,
- podpisywania dokumentacji medycznej
Certyfikaty kwalifikowane weryfikujące podpis
Zgodnie z obowiązującym prawem podpis elektroniczny potwierdzony ważnym kwalifikowanym certyfikatem ma taką samą moc prawną jak tradycyjny podpis składany odręcznie.
Certyfikaty kwalifikowane umożliwiają wysyłanie deklaracji ZUS za pośrednictwem programu Płatnik, wystawianie e-faktur czy podpisywanie listów wysyłanych do organów administracji publicznej.
Dzięki certyfikatom można też bezpiecznie uczestniczyć w aukcjach i przetargach internetowych, sporządzać dokumentację medyczną oraz robić przelewy i inne operacje w bankach, które akceptują certyfikaty kwalifikowane.
Certyfikaty kwalifikowane służą również w sądownictwie – do składania e-pozwów w e-sądach – oraz do zawierania umów cywilno-prawnych drogą elektroniczną.
Bezpieczny podpis elektroniczny dla płatników ZUS
Na mocy ustawy obowiązującej od dnia 21 lipca 2008 roku każdy podmiot, który zatrudnia więcej niż 5 osób, musi rozliczać się z ZUS-em za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego. Dokumenty związane z ubezpieczeniem są przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych za pośrednictwem programu Płatnik i opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym. Aby był on prawnie wiążący, musi być weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym – takim, jak te wydawane przez nasze centrum certyfikacji.
Oferujemy 2 rodzaje czytników kart kryptograficznych:
- zestaw standard
- zestaw token.
Pierwszy z nich, czyli PC Twin USB to ergonomiczny i kompaktowy czytnik o niebanalnym wyglądzie i nowoczesnej konstrukcji. Służy do czytania kart elektronicznych stykowych. Łatwo go podłączyć, jest też bardzo przyjazny w użytkowaniu.
Nasz drugi zestaw – USB Shell Token – szczególnie polecamy osobom mobilnym, które na przykład korzystają z laptopów. Czytnik kart elektronicznych stykowych formatu SIM jest mały, lekki i bardzo wygodny – podłącza się go bezpośrednio do portu USB komputera i nie wymaga już żadnego dodatkowego kabla.
Bezpieczny podpis elektroniczny dla Służby Zdrowia
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia od 1 kwietnia 2013 roku wszyscy lekarze składają wnioski dotyczące ich praktyki lekarskiej w formie elektronicznej.
Bez podpisu elektronicznego lub bez profilu zaufanego ePUAP przedstawiciele takich zwodów jak lekarz, stomatolog, położna i pielęgniarka nie będą mogli zarejestrować praktyki lekarskiej, zmienić wpisu dotyczącego już istniejącej czy też wykreślić praktyki z rejestru.
CenCert razem z podpisem elektronicznym oferuje usługę dojazdu Mobilnego Punktu Rejestracji pod wskazany przez Państwa adres.
Naszego certyfikatu z bezpiecznym podpisem elektronicznym można używać od razu.
Bezpieczny podpis elektroniczny dla OSK
Od 19 stycznia 2013 roku Kierownicy Ośrodków Szkolenia Kierowców mają obowiązek przedstawić Staroście najpóźniej w następnym dniu roboczym od rozpoczęcia kursu informacje o jego terminie, czasie i miejscu oraz uczestnikach.
Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 4 oraz ust. 2 pkt 1 i 3 (Dz.U.2012.1019), mogą być przekazywane drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.
Kierownik OSK przesyła te dane za pośrednictwem portalu https://www.osk.pwpw.pl.
Jeśli zdecydują się Państwo na podpis elektroniczny, może przyjechać do Was Mobilny Punkt Rejestracji.