Bezpieczny podpis elektroniczny

Zwykle jest składany przy pomocy specjalnej karty procesorowej lub tokena USB oraz oprogramowania służącego do składania podpisu elektronicznego.  Bezpieczny podpis elektroniczny jest równoważny pod względem skutków prawnych z podpisem własnoręcznym.

Wybrane zalety:

  • elektronicznego podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • w korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania faktur elektronicznych,
  • zarejestrowania działalności gospodarczej (CEIDG) *
  • składania deklaracji celnych i podatkowych,
  • zgłoszeń ubezpieczenia społecznego (również system PUE ZUS),
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • podpisywania raportów dla Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
  • korespondencji z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych,
  • podpisywania dokumentacji medycznej

Certyfikaty kwalifikowane weryfikujące podpis

Zgodnie z obowiązującym prawem podpis elektroniczny potwierdzony ważnym kwalifikowanym certyfikatem ma taką samą moc prawną jak tradycyjny podpis składany odręcznie.

Certyfikaty kwalifikowane umożliwiają wysyłanie deklaracji ZUS za pośrednictwem programu Płatnik, wystawianie e-faktur czy podpisywanie listów wysyłanych do organów administracji publicznej.

Dzięki certyfikatom można też bezpiecznie uczestniczyć w aukcjach i przetargach internetowych, sporządzać dokumentację medyczną oraz robić przelewy i inne operacje w bankach, które akceptują certyfikaty kwalifikowane.

Certyfikaty kwalifikowane służą również w sądownictwie – do składania e-pozwów w e-sądach – oraz do zawierania umów cywilno-prawnych drogą elektroniczną.

Ważne!

Jesteśmy autoryzowanym mobilnym partnerskim punktem rejestracji firmy CenCert.

Bezpieczny podpis elektroniczny dla płatników ZUS

Na mocy ustawy obowiązującej od dnia 21 lipca 2008 roku każdy podmiot, który zatrudnia więcej niż 5 osób, musi rozliczać się z ZUS-em za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego. Dokumenty związane z ubezpieczeniem są przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych za pośrednictwem programu Płatnik i opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym. Aby był on prawnie wiążący, musi być weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym – takim, jak te wydawane przez nasze centrum certyfikacji.

Oferujemy 2 rodzaje czytników kart kryptograficznych:

  • zestaw standard
  • zestaw token.

Pierwszy z nich, czyli PC Twin USB to ergonomiczny i kompaktowy czytnik o niebanalnym wyglądzie i nowoczesnej konstrukcji. Służy do czytania kart elektronicznych stykowych. Łatwo go podłączyć, jest też bardzo przyjazny w użytkowaniu.

Nasz drugi zestaw – USB Shell Token – szczególnie polecamy osobom mobilnym, które na przykład korzystają z laptopów. Czytnik kart elektronicznych stykowych formatu SIM jest mały, lekki i bardzo wygodny – podłącza się go bezpośrednio do portu USB komputera i nie wymaga już żadnego dodatkowego kabla.

Nie zwlekaj, zamów podpis elektroniczny już dziś!

Bezpieczny podpis elektroniczny dla Służby Zdrowia

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia od 1 kwietnia 2013 roku wszyscy lekarze składają wnioski dotyczące ich praktyki lekarskiej w formie elektronicznej.

Bez podpisu elektronicznego lub bez profilu zaufanego ePUAP przedstawiciele takich zwodów jak lekarz, stomatolog, położna i pielęgniarka nie będą mogli zarejestrować praktyki lekarskiej, zmienić wpisu dotyczącego już istniejącej czy też wykreślić praktyki z rejestru.

CenCert razem z podpisem elektronicznym oferuje usługę dojazdu Mobilnego Punktu Rejestracji pod wskazany przez Państwa adres.

Naszego certyfikatu z bezpiecznym podpisem elektronicznym można używać od razu.

Bezpieczny podpis elektroniczny dla OSK

Od 19 stycznia 2013 roku Kierownicy Ośrodków Szkolenia Kierowców mają obowiązek przedstawić Staroście najpóźniej w następnym dniu roboczym od rozpoczęcia kursu informacje o jego terminie, czasie i miejscu oraz uczestnikach.

Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 4 oraz ust. 2 pkt 1 i 3 (Dz.U.2012.1019), mogą być przekazywane drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.

Kierownik OSK przesyła te dane za pośrednictwem  portalu https://www.osk.pwpw.pl.

Jeśli zdecydują się Państwo na podpis elektroniczny, może przyjechać do Was Mobilny Punkt Rejestracji.